menü

Főoldal

2018. március 30., péntek

1 hónap vegetáriánusként


 
Halihó! Pár hete egy igazán érdekes tervet találtam ki, mint a címben is láthatjátok, egy hónapig átmegyek vegetáriánusba, és nem fogok húst enni. Hogy honnan is jött ez az ötletem? A hús magában legtöbb esetben nehéz, zsíros étel és elég sokszor szerepel a mindennapi étrendemben. Így gondoltam kicsit kitisztítom a testemet és nem eszek ilyesmi ételeket, kivéve persze halat. Úgy gondolom ez jót fog tenni a szervezetemnek és talán a közérzetemnek is. Talán még a tanulásban is jobban fog segíteni, koncentrálni, ha több zöldség és gyümölcs kerül az étrendembe.

Először is egy kis bevezető; ki is az a vegetáriánus? A vegetáriánus alatt azt értjük, aki nem eszik húst viszont tojást és tejtermékeket fogyaszt. Aki nem eszik semmiféle állati eredetű ételt, azt vegán-nak nevezzük.

Nekem ez a hónap igazi kihívás lesz mivel nagyon szeretek mindenféle hús terméket a csirkétől kezdve a sertésen át a marháig. Viszont tényleg érdekel hogyan is élik életüknek ezt a részét a vegetáriánusok, így jó és egyben érdekes lesz ebbe belekóstolni. Persze fontos hogy olyan étrendeket állítsak össze, amivel pótoljam a napi táplálék bevitelemet, nehogy problémám legyen belőle. Meg kell lennie a háromszori étkezésnek naponta plusz tízórai, uzsonna. Bár lehet, kicsit csalni fogok, mert suli időben ritka hogy reggelizek, mivel korán se étvágyam se időm ilyesmire.
Valószínű több időt kell majd fordítanom a főzésre, sütésre mivel nálunk itthon, nem csak én vagyok egyedül húsimádó. Gondoltam, főzelékekre, rizsre, krumpliból készült ételekre.

 
Már nem is olyan sok idő, szinte egy nap és belevághatók a húsmentes egy hónapomba! Igazat megvallva várom, mert szeretek új dolgokat kipróbálni és részben ezt is annak tartom. Persze azt, hogy végül ilyen életmódra váltsak, már most kizártnak tartom! Ennek ellenére tisztelem azokat, akik így élnek.

Ezt a négy hetet itt a blogomon is fogom vezetni, hogy melyik nap miket fogyasztottam. Szívesen várok ötleteket, tippeket, esetleg könnyen elkészíthető ételeket, amik húsmentesek.
Van köztetek, aki ilyen életmódot él? Ha van, hogyan és milyen érzés?  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése