menü

Főoldal

2018. március 27., kedd

Mi motivál?


Sziasztok! Egy embert nagyon sok dolog tudja inspirálni, hogy elérje a céljait. Van, akit egy zene, egy film esetleg maga a cél. Minél többet küzd valaki annál biztosabb, hogy eléri azt, amit nagyon akar.
Engem is egészen sok dolog tud inspirálni, szinte mindenben más és más. →
 
Kezdjük először a kisebb dolgokkal. Nagyon fontos a tervezés. Mióta elkezdtem vezetni a Bullet Journal-omat, sokat segít ebben. Körülbelül egy hétre felírom, miket tervezek (mit kell tanulnom, programok) és így jobban be tudom osztani az időmet is. Hogy ez mire motivál? Nos, abban hogy el is végezzem ezeket, amiket eltervezek.
Akár csak a bakancslistámnál. Ha van egy adott listám, akkor ott van bennem az a „ezt meg kell csinálni, hogy szépen ki tudd pipálni és meg legyél elégedve magaddal” érzés. Lehet én működök furcsán, de nekem ezek a dolgok, sokban tudnak segíteni.

Más emberek is képesek motiválni. Lehet a versengés van bennem ilyen esetekben tudat alatt, viszont fejben nem úgy gondolom, hogy le akarom őket győzni vagy jobb akarok lenni náluk. Éppen ellenkezőleg, csak nem akarok alattuk maradni. Gondoljunk csak arra milyen rossz érzés, ha az osztályban, abban a rétegben, vagy akinek rosszul sikerült a dolgozata. Kellemetlen tud lenni, tudom, mert én is kerültem már ilyen helyzetbe. Sokkal jobb, ha te is abba tartozol, aki szépen teljesít.
Nézhetjük ezt blogolásban is. Én, mint alig két hónapos kezdő blogger (vagy nem annyira kezdő, mert igazából régen is voltak blogjaim, de ezt most tegyük félre), kerülök olyan helyzetbe, mikor más tapasztaltabb bloggerek lapját nézegetem, és úgy érzem, jobban oda kell tennem magam. Természetesen idő kell, hogy jó legyen, mert egy hegymászó se két perc alatt éri el a csúcsot. Szóval nézegetem ezeket a blogokat, és arra vesznek rá, hogy húzzak bele, figyeljek oda jobban, és ha nagyon igyekszek én is egyszer magasabb helyre fogok kerülni.

Céljaim elérésében, éppen ahogy említettem maga a cél is motiválhat. A jövőre nézve nagyjából már meg van a tervem, hogy hova szeretnék tovább tanulni és mi szeretnék lenni. Ahhoz hogy ezt elérjem most – főleg hogy vészesen közel az érettségi – keményen kell dolgoznom és nagyon sokat kell tanulnom. Kitűzhetnék egy minimumot, de nem teszem, inkább igyekszem kihozni magamból a maximumot. Hiszen az sosem baj, ha többet tudok. Inkább több mint kevesebb. Így hozható ez párhuzamba a tanulással is ezért vagyok képes fél délutánokat – vagy egész napokat – leülni és tanulni, tanulni, tanulni. Hiszen már nincs sok hátra, ez csak pár hónap az életemből. Jó, igen utána jobbik esetben egyetem ugyan úgy tanulni kell. Viszont egy nehéz dolgon – itt értem az érettségit – már túl vagyok és egy újabb visszaszámlálás jön. Ez is kielégítő motiváció tud lenni.

Amit akarok, az meglegyen. Ez kicsit tárgyilagosabb, gondolok itt kisebb dolgokra; saját lakás, háztartást vezetni vagy egy autó. Én nagyon fontosnak tartom, hogy önállósodjunk, minél hamarabb. Persze most nem nézek lesújtó szemekkel azokra, akik még huszonöt évesen otthon élnek, de ez egy másik téma. Nekem ilyen terveim vannak, mások ezt máshogy gondoljak. Ezekért a dolgokért, hogy megkapjam őket, szintén most jól kell teljesítenem a tanulásban, a későbbi tanulmányaimban is majd és a jövőbeli vagy akár a mostani – gondolok diákmunkára – munkahelyemen.

 
Engem ezek a dolgok motiválnak, vesznek rá arra, hogy küzdjek és elérjem a céljaimat. Szerintem ez egy igazán fontos dolog az életünkben, hogy legyen, mi motiváljon minket.
Téged mi az, ami motivál? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése