menü

Főoldal

2018. március 15., csütörtök

Amikor semmi nem jön össze | Mit tehetünk ilyenkor?


Amikor semmi nem jön össze | Mit tehetünk ilyenkor?



Biztos nektek is volt már olyan napotok hogy semmi nem jött össze és úgy éreztétek minden ellenetek van. Nem olyan régen nekem is volt egy ilyen napom. Ezen a pénteken – még csak nem is Péntek 13.-a volt – úgy éreztem az égi is összeesküdött ellenem. A suli még, úgy ahogy elment. Délután mentem dolgozni, és onnantól minden elszakadt. Szörnyű volt az a négy óra, amit végignyomtam. Általában szeretek bejárni és a kilencven százaléka jó, de pénteken abba a tíz százalékba voltam nagyon erőteljesen. Mikor végre végeztem, hazaértem, már csak le akartam feküdni az ágyamba és sorozatot -, Vámpírnaplókat – nézni. Mire elhelyezkedtem, elindítottam a soron következő részt, hirtelen a gépem lefagyott, elment a kép és kék halál. RIP, drága, édes, és hűséges öt éves laptopom! Egyszerűen csak ültem felette és még sírni se tudtam. Ezen a laptopomon van MINDEN. Az összes kép, írásom, ami fontos. (Végül a napokban megoldódni látszik ez a probléma, az adatokat is megmentették és most éppen Pesten van a Drága számítógép orvosnál, és nagyon remélem, minél hamarabb meggyógyítják!)

Miután túltettem magam ezen a dolgon, a telefonomhoz nyúltam. Erre ott nem működött a messenger, nem tudtam senkinek válaszolni. Ez önmagában nem is lett volna baj, de a laptopom okozta súlyos lelki sérülés miatt ezt is gyengén kezeltem és ez is kiakasztott.
Végül kínomban nevettem, nagy levegőt vettem és lefeküdtem aludni. Ez is egy módja annak, hogy hogyan kezeljük ezeket a napokat, amiket legszívesebben kitörölnénk a saját történelmünkből.


Ennek az esetnek az alkalmából gondoltam hozok nektek pár tippet hogyan érdemes kezelni ezeket a helyzeteket:
#1 Fogd fel úgy; „Lehetne ennél is rosszabb!”

Sokkal könnyebb ez a felfogás minthogy, „ennél rosszabb már úgy sem lesz”. Hiszen mindig lehet. Na de ha így fogjuk fel és átgondoljuk mik is az, ami ronthat a helyzeten, talán megnyugtatjuk magunkat, hogy akkora baj azért nincs. Viszont a sors fintora hogy sok esetben ezzel a mondattal elszóljuk magunkat, egy perc se telik el, és bumm! bekövetkezik az a bizonyos rosszabb. Ilyenkor persze mentve a menthetőt, kezdhetjük elölről az egész gondolatmenetet. Egyszer csak véget ér az ördögi körforgás.
#2 Meséld el!

Kapd el a hozzád legközelebb lévő embert és egyszerűen csak zúdítsd rá az egészet. Hidd, el megkönnyebbülve fogod magad érezni. Persze nem a buszmegállóba álló idő néninek kezd el csak úgy mesélni, még megrémítenéd vele. Ha nincs körülötted senki, akivel jóba vagy – barátok, szülők – hívd fel vagy keresd fel azt a személyt, aki a legjobban tud rajtad segíteni az ilyen helyzetekben vagy aki a legjobb a meghallgatásodban. Biztosan jobban fogod érezni magad ettől!  

#3 Sírj!

Ha annyira összejöttek a dolgok és mélyen érintettek, hogy égetik a könnyek a szemedet; fogj egy csomag papírzsepit, zárkózz be, tekerd maxra a kedvenc zenédet és sírással add ki magadból. Ez biológiailag is bizonyított tény, hogy a sírás oldja a feszültséget, ellazít és egyes tudósok még azt is állítják, fokozza a boldogsághormont!




#4 Aludj!

Egy hosszú, pihentető alvás után mindenki más színben látja a világot. Nem véletlenül mondjuk, ha egy nehéz döntés előtt állunk, hogy „erre még alszok egyet!”. Hiszen ilyenkor elengedünk, kikapcsolunk és hagyjuk leülepedni a dolgokat. Mikor felkelsz és eszedbe jut tegnap min idegeskedtél, lehet, csak nevetni fogsz és nem érted ezért miért kellett kiakadnod.




#5 Add ki magadból!

Menj el futni, edzőterembe vagy csak otthon kapcsolj be egy ritmusos zenét és eddz! Ilyenkor elfáradsz, kimerült leszel, és már erőd sem lesz idegeskedni. Hidd el ez is egy jó módszer, hogy levezesd a feszültségedet egy rossz napon.

És a legfontosabb; tudd mindig ez nem a világvége. Rossz napod van? Holnap jobb lesz! Rossz heted van? Igyekezz és tegyél, ellenne, hogy jobb legyen. Minden csak akarat kérdése. Ha nem teszünk a rossz ellen csak növekedni fog végül elemészt minket. Csak határozd el hogy jobbá teszed  lesz! Ez csak rajtad múlik.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése