menü

Főoldal

2018. október 23., kedd

Hogyan írok regényt?


Heyho! Lehet páran nem tudtátok, de a blogolás mellett regényírással is foglalkozok. Kevés időm jut rá sajna, pedig van már egy kész vázlatom a legújabb agyszüleményemhez, amit igyekszek kiteljesíteni. Most itt megosztom veletek, hogy én hogyan is írok regényt.
Biztos volt veletek is olyan, hogy egy történet írása közben belegabalyodtatok pár dologba. Hogyan is hívták xy-t? Ez az esemény volt már? Milyen évszakban is írok? Ezért hasznos, ha megcsináltok pár teendőt mielőtt nekikezdtek egy regény megírásának és betartotok pár hasznos tanácsot.
Közeleg a NaNo Writing és ez a bejegyzés lehet segítségetekre lesz, hogyan is írjunk meg egy regényt. Nekem nagyon jó és bevált technikáim van erre. Bár még nincs egy befejezett regényem sem, de remélem, hamarosan megszületik majd egy!


1.          Írj vázlatot!
Ez az első mielőtt nekilátok a regénynek. Itt fejezetekre bontva leírom a cselekményeket, amit majd kifejtek. Így nem zavarodok bele, hogy mi történt már és mi nem. Ez egy nagyon jó alapja tud lenni az egészek.

2.          Szereplő gárda
Fontos, hogy kigyűjtsük kik is szerepelnek a mi történetünkben. Itt nem csak a nevüket írom le, hanem keresek egy képet is hozzá a neten. Ezen kívül leírom az adataikat, hogyan néznek ki és mindent, ami fontos. Sokszor a múltjukat is megemlítem, hiszen gyakran kerül elő.
3.          Szótár
Ha esetleg fantasy regényt írok, szükség van egy ilyen szótárra. Ez jól jön a természetfeletti lények leírásához, esetleg szakszavak, elnevezéseknél. Legjobb példa erre a vérfarkasos történetem. Annyi féle sztorit ismerünk róluk, hogyan változnak át és a többi. Ezért én leírtam, hogy a saját történetembe ezek a folyamatok hogy jönnek létre, mit jelent a félvérfarkas és hogyan válhat valaki azzá.
4.          Körülmények
Hol játszódik, melyik évszakban, melyik évben. Apró fontos dolgok, de ha leírod őket hidd el sokat fog segíteni. Ha egy kitalált városban, vagy világban játszódik, tanácsos akár egy térképet is készíteni.


5.          Mindig legyél rendezett!
Csak úgy lehet egy jó művet alkotni, ha rendezettek a körülmények. Nem szabad mindent egy füzetbe/dokumentumba zsúfolni. Én például minden fejezetnek külön word dokumentumot csinálok, ahogy az információknak is. Így jobban átlátom őket. Ha befejezem, persze egyesítem, de ameddig folyamatban van így csinálom. Adok neki egy átlátható betűtípust és méretet, ezzel is rendezettebbnek érzem a munkám.

képek forrása: Pinterest

Ti hogyan írtok regényt? Nektek is vannak külön technikáitok rá? Remélem ezzel a pár ponttal tudtam segíteni! Puszi!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése