menü

Főoldal

2018. november 12., hétfő

Szalma Csárda (Esztergom) - Vélemény




A hétvégén tértünk be a szüleimmel és húgaimmal az esztergomi Szalma Csárdába. Már kívülről is egy hangulatos helynek tűnt. Mivel egy csárdáról van szó, természetesen nem puccos étteremre számítottunk. Az ilyen helyeken nem is a kinézet a lényeg, egy csárda nézzen ki „csárdássan”. Itt ez meg is volt. Kis vidéki ház hatást keltett, kívül-belül. Bent is rengeteg régi tárgy van kiállítva, a kedvencem, ami leginkább tetszett az a régimódi, nagy kandalló – ami mellett helyet foglaltunk – matyó mintákkal festve.



Kiszolgálás:
Egészen gyors volt, udvariasak és rendesek. Az is különösen tetszett, hogy a tulajdonosok is jelen voltak, sőt az egyikük volt a felszolgáló. Ritka ez manapság az éttermeknél, de itt őrzik még ezt a dolgot.
A savanyúságokat magunknak szedhettünk, egyfajta svédasztalos stílusban. A választék is elegendő.

Az ételek:
Harcsa halászlé Szalma módra


Finomnak finom volt, bár amennyi ízt éreztem belőle. Már az első kanál után haraptam is a kenyérbe, mert rettentően csípős volt. Ezzel nincs is semmi baj, ha egy kicsit csípős, de erről nem tájékoztattak se az étlapon, se a kiszolgálásnál. Húgaim is ettek belőle, (6 és 7 évesek) így illett volna szólni már a kisgyerekek láttán is, hogy csípős a leves. Mégis ízlett annyira, hogy leküzdöttem a torkomon azt az egy tányérkát, amit kiszedtem magamnak.
Ebben viszont nagyon rendesek voltak, mivel két adagot kértünk, amit egy nagyobb tálban tálaltak és mellé kaptunk plusz tányérokat.

Cigánypecsenye


Apukám választotta egyik kedvenc étele. Azt mondta róla, hogy pont olyan mint amilyennek kell lennie egy cigánypecsenyének. Megkóstoltam én is valóban finom volt, jó fokhagymás. Ez annak hátrány, aki nem szereti a fokhagymát. (Bár miért kérne valaki cigánypecsenyét, ha nem szereti a fokhagymát?)

Esztergomi szelet sajtos bundában, gombamártással


Ezt az ételt én választottam. Ritkán van az, hogy étterembe nem szárnyast eszek (félreértés ne essék, szeretem a más állatból készült ételeket is, de a csirke valamiért megszokottá vált ilyen helyeken), így most ezt választottam.
Finoman készítették el és eléggé kiadós is volt. A gombaszósz a tetején nagyon ízlett, megközelítette azt, amilyet anyukám is szokott csinálni. A hús is finom volt, nem volt rágós, sem kiszáradt. Ami különösen tetszett a saláta, amit a hús és krumpli mellé raktak, nagyon friss volt és ízletes.

 Az étteremhez tartozott egy kis szuvenír bolt is, ahol rengetegféle ajándéktárgyat lehet venni. Az árat felsőbb kategóriásnak mondanám, kicsit drága, de érthető. (Körülbelül, mint a múzeumok elején/végén a shop). Itt választottam ezt a ceruzát, ami szerintem nagyon aranyos és egész szépen kidolgozott.



Étlap: http://szalmacsarda.hu/csarda/ (lejjebb görgetve látható)

Értékelés:
Ételek/Italok: 5/4
Kiszolgálás: 5/4
Hangulat: 5/5
Ár: 5/4

Bátran ajánlom azoknak, akik arra járnak, vagy akik szeretik a csárdák hangulatát!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése