menü

Főoldal

2018. szeptember 9., vasárnap

Miért tanulok élelmiszermérnöknek?



Már majdnem mindenkinek elkezdődött a suli, ahogy nekem is. Megkezdtem tanulmányaimat az egyetemen, Élelmiszermérnöki karon. Hogy miért is pont ebbe az irányba esett a választás? Több szempont miatt is. Sok év kellett mire eldöntöttem mi az, amit csinálni szeretnék.
Mindig is tudtam, hogy olyan irányba akarok menni, aminek köze, van valamilyen módon a természethez vagy a biológiához. Ezért akartam kiskoromban állatorvos lenni. Ahogy nőttem fel egyre változtak a céljaim. Ez sokszor a tanulási átlagom miatt volt, vagy, mert épp mást találtam ki. Végül, a gimnázium tizenkettedik évére sikerült elhatároznom, hogy én élelmiszermérnök szeretnék lenni.


Mivel foglalkozik az élelmiszermérnök?
Az élelmiszermérnökök laboratóriumi eszközök segítségével vizsgálják az élelmiszereket, hogy fizikai és kémiai tulajdonságukat, összetételüket meghatározzák. Ilyenek, p1. a vitamin, fehérje, zsírsav, koleszterin tartalom.
Ezen kívül új módszereket dolgoznak ki a tartósításra, figyelik az étkezési szokások alakulását, és ezeknek megfelelően új, egészségesebb élelmiszereket állítanak elő. A gazdaságosság és hatékonyság figyelembe véve fejlesztik a gyártási technológiát, ami új receptek, előírások kidolgozását, Új gyártósorok üzembe helyezését, vagy a meglévők módosítását, a munka újraszervezését jelenthetik.
Figyelemmel kísérik, megszervezik és ütemezik az alapanyagok beszállítását, feldolgozását, raktározását.
Gondoskodnak arról, hogy a termékek minőségromlás nélkül jussanak el a fogyasztóhoz vagy értékesítőkhöz. 
forrás: http://www.epalya.hu/media/mappa/elelmiszermernok.pdf

Első sorban azért választottam ezt, mert érdekel. Utána néztem, hogy mit is csinál egy élelmiszermérnök. Tetszett, hogy sok irányba tudok elhelyezkedni. Ezek közül nekem legjobban az tetszett, amivel laborban dolgozhatok. Régi álmom ez is, hogy fehér köpenybe egy laborban tegyek, vegyek. Nagyon tetszik a környezet, a kísérletezgetések, és hogy egyedül is tudok dolgozni. Persze, szeretek csapatban is lenni, de az esetek többségében a feladatokat szeretem saját magam megoldani.


A jövőbeli elhelyezkedésem szempontjából is egész jónak tűnik. Mivel ez egy nagyon fontos része annak, hogy mit is dolgozzunk ennek is utána néztem. Hiába tetszene egy szak, ha tömegszakma, nagyon nehéz elhelyezkedni és még csak nem is fizetik meg olyan jól. Maximum külföldön. (Én pedig nem tervezek külföldön dolgozni.)
A másik, amiért előnyt jelentene ez, hogy családi vállalkozásunk miatt is jók a kilátások. Ezzel még házon belül is el tudnék helyezkedni, vagy esetleg segíteni itthon. Szeretnék egyszer a jövőbe majd saját vállalkozást nyitni, ebbe pedig itthon lehetőséget látok.

Ami talán még fontos, hogy nem kell annyit tanulni. Most nem azt mondom, hogy ezt nézzük első sorba, viszont ez is előnyt jelenthet. Szerintem nem rossz, ha nem kell megszakadni, hanem kényelmesen be tudjuk osztani az időnket a tanulásban. Saját tapasztalatokban még nem beszélhetek annyira, de látszatra nem olyan, mint egy orvosi vagy egy jog. Ez már a pontszámokban is látszik, mivel nem túl magasak. Sőt, egészen alacsonyak voltak idén, annak ellenére is, hogy szinte mindenhol megemelték a ponthatárokat.
Érettségin se kellett annyira tökéletesre teljesítenem, én ezek ellenére azért igyekeztem kihozni magamból a maximumot. Úgy ahogy itt is oda fogom tenni maga, nem vagyok az a típus, aki megelégszik a kettes átlaggal, vagy annyival, hogy meglegyen az államilag finanszírozott helyem.
Számomra fontos, hogy legyen a tanulás mellett szabadidőm. Tudjak foglalkozni a családommal, barátokkal, barátommal és esetleg heti egy napot dolgozni járjak.


Szerintem az is lényeges, hogy milyen órákra jár be az ember. Mikor megnéztem ezeket nagyon örültem, mert mind szimpatikus volt. A fontos dolgok listáján ez se az első helyet foglalja el, de nem baj ha az órák több mint felére szívesen ülsz be. Biztos lesz majd olyan tárgy amit nem fogok kedvelni, de azt mondom egy-kettő belefér.

Remélem tudtam segíteni annak aki választás előtt áll, akár abba hogy kedvet kapjon ehhez a szakmához, vagy esetleg rájöjjön, nem ez a neki való.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése