menü

Főoldal

2018. augusztus 30., csütörtök

Back to school - Egyetem (HAUL)



Megtörtént a beiratkozás, így aktív hallgatója lettem egy egyetemnek! Már ott a beiratkozáson is éreztem, hogy teljesen más, mint egy középiskola/gimnázium. Sokkal jobban magunkra vagyunk itt hagyatkozva, és nem lesz senki, aki figyelmeztet a határidőkre. (Ja de, a Neptun). Tökéletes hely arra, hogy önállósodjunk, és ez egyszerre tetszik is meg nem is. Azért tetszik, mert szerinte jó, ha önállóak leszünk, viszont kissé tartok tőle, mivel teljesen idegen lesz az egész.

Már csak pár nap és kezdődik a tanítás. A legfőbb dolgok, amiktől tartok, nem fog menni a tanulás, nem lesznek barátaim vagy, hogy elveszek. Mivel egy teljesen idegen városba kerülök, ráadásul bejárós leszek, (egyelőre) így ennek a veszélye is fennállhat.


Hogy készülök rá lelkiekben?
Az évek során sokkal könnyebben nyílok meg az embereknek, így talán nem lesz gond a beilleszkedéssel. Elterveztem, hogy senkinek nem fogok hátat fordítani és arra fogok törekedni jó viszonyt, ápoljak az emberekkel.
Ami még ennél is nagyobb falat az a tanulás. Sok mindent hallottam már erről, hogy milyen kemény lesz. Lehet még csak az elején, de nagyon eltökélt vagyok, hogy kihozzam magamból a legtöbbet. Igyekszem majd a legjobban felkészülni a vizsgáimra és elérni egy egészen jó átlagot. Még az ösztöndíjat is kitűztem magamnak. Sose voltam egy nagy tanulós, de mivel ez a szak érdekel így reménykedek benne, hogy a tanulás is könnyebben fog menne. Ha valami érdekel, és szívesen hallok róla jobban megmarad a fejemben.

Hogyan készülök rá fizikailag?
Erről még nagyon nem tudok nyilatkozni, bár van pár tankönyvlistám, amiket majd tervezek beszerezni, de lehet előbb a tanárok véleményét is jó lenne meghallgatni.
Füzeteket már szereztem be, minden órára egyet. Elterveztem, nem fogom mindet magammal cipelni. Lesz egy „közös” füzet amibe majd jegyzetelek (ha kell) és itthon pedig majd külön, szépen és rendezetten kiírom őket. Ez a rendezett kiírogatás már gimibe is egy jó módszerem volt a tanulásra. Mivel miközben írom ki és foglalkozok, vele megjegyzem a dolgokat. Utána pedig átláthatóbb lesz az egész.
Ezenkívül vettem mappákat, tollakat, szövegkiemelőket, de ezekről egy rövidke HAUL-t fogtok látni lejjebb.

Az órarendem különösen tetszik. Első félévben még nem mi állítjuk össze, hanem nekünk csinálják meg. Ezek ellenére nagyon jól sikerült. Hetente csak négy napot kell bejárni. Ezek közül is csak kedden kell korábban kelni a többi nap tűrhető. Talán még annyi hátrány van benne hogy késő délutánig bent kell lenni.

HAUL 

Táskának őt fogom használni. Biztos sokan gondolhatjátok hogy kényelmetlen, de számomra teljesen kényelmesek az ilyen táskák, engem nem zavarnak hogy a karomon kell cipelni. Egészen nagy is (kritérium volt hogy akkora szája legyen hogy egy füzet beleférjen). A színét imádom, megy minden ruhámhoz és nem nehéz hozzá vásárolni sem. 
Az anyaga is tökéletes abból a szempontból, hogy nem koszolódik könnyen. Ha mégis, akkor simán le lehet törölni egy vizes ronggyal. 


A füzeteknél kissé spórolósra fogtam és ilyen egyszerűbbeket sikerült beszereznem. Mindenféleképpen spirált szerettem volna, ugye abba több lap van meg amúgy is jobban szeretem őket. Szerintem nagyon szép mintájúakat sikerült így is választanom.


Még kettő füzetecske. A fekete lesz a fentebb említett mindenes füzetem. A másik pedig mint ahogy látjátok nem spirál. Azt infó füzetnek szántam, arra gondolva oda talán elég lesz ez is. Sikerült belőle találnom egy ilyen nagyon cuki narancsosat. Imádom a narancslevet, így remélem majd ha előttem lesz mindig meg fogom kívánni...


Ezekből a mappákból egyenlőre csak kettőt szereztem be mivel nem tudom pontosan mennyire lesz szükségem és feleslegesen nem akart vásárolni. (Nem mintha olyan drágák lettek volna, na de mindegy.) Kicsit fénylik a képen, de szerintem nagyon szépek. 


Két jegyzetfüzetet is sikerült végül beszereznem. A csillogósat a mamutba vettem a másikkal pedig anyukám lepett meg. Tudja hogy imádom a Gorjuss-os cuccokat, így nagyon örültem neki. Majd még be kell osztanom melyikbe mit jegyzetelek, bár lehet végül teljesen véletlenszerűen fog történni ez.


Öntapadó címkék és szövegkiemelők. Az öntapadós címkék nagyon praktikus csomagolásba vannak mivel nem csak pár színes csíkot tartalmaz, de egy nagyobbat is amire több dolgot fel tudok írni ha szükséges.


A szövegkiemelők egész picik, de így legalább elférnek a tolltartómban. Ez örökös problémát jelentett, mivel mindig nagyok voltak és sok helyet foglaltak el. Nagyon szépen fognak és vékony csíkot is húznak így jól lehet velük dolgozni.


A végére hagytam a kedvenceimet a csecsebecsés tollaimat. Nem tudom mit fognak szólni az egyetemen, ha ezeket veszem elő jegyzetelésre, lehet csak furcsán fognak rám nézni. Ezért is kicsit benne van hogy itthoni használatra lesznek fogva. Pedig tényleg imádnivalóak, nem tudtam itt hagyni őket a boltba. A felső kettő szerintem teljesen tűrhető, de mégis aranyos. 

Ezek lennének a főbb dolgok amiket sikerült beszereznem, de kitudja még mire lesz szükségem majd év közben. Mindenesetre imádok írószereket vásárolni így ez nem fog problémát jelenteni!

Szeretnétek majd élménybeszámolókat olvasni az egyetemi éveimről? Érdekelne titeket hogy pontosan milyen szakra és miért mentem, esetleg milyen terveim vannak vele?
Puszi!



4 megjegyzés:

  1. Szia! :)
    Nekem tetszett ez a bejegyzés, és szívesen olvasnék majd élménybeszámolókat az egyetemről, választott szakról :)
    Sok sikert az új évben! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Örülök, hogy érdekel a téma! Igyekszem megírni az új bejegyzéseket a témával kapcsolatban.
      Köszönöm szépen, neked is sok sikert!
      Puszi, Redzsina

      Törlés
  2. Szia! :)

    Sok sikert és élményt kívánok az egyetemen! Én is szívesen olvasnék a választott szakról, meg minden ezzel kapcsolatos dologról. Mindig érdekel, hogy mások hogyan élik meg, számukra milyen egyetemistának lenni. Főleg most, hogy én már kikerültem az egyetem padjaiból. :)

    Egyébként szerintem senkit nem fognak érdekelni különösebben a tollak, de nem biztos, hogy én már első órára bevinném őket. ><

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszönöm szépen! Írok majd a szakról és egy hónap után egy élménybeszámolót is, az eddigi tapasztalataimról. Magáról a koliról is tervezek (igen, végül kolis lettem).
      Talán még a tollakról is írok :D
      Puszi, Redzsina

      Törlés