menü

Főoldal

2018. május 2., szerda

Hello érettségi!


Sziasztok! Már csak öt nap és reggel nyolckor minden végzős nekikezd a magyar érettségi megírásának, köztük én is. Hogy ideges vagyok? Igen, meglehetősen kezdek parázni, leginkább attól, hogy nem lesz elég időm még ebbe a pár napba átnézni azt, ami igazán fontos. Ezért is fejbe összeraktam, hogy mit, hogyan kéne még átnéznem. Ez miatt is lettem ilyen inaktív a blogon, mert egyszerűen időm nincs bejegyzést írni, pedig már jó pár ötletet összegyűjtöttem! Legközelebb, majd érettségi után fogok jelentkezni.

Először is, mivel én szeretnék tovább tanulni és jelentkeztem felsőoktatásba, a duplázás az, amit első sorban megcélzok, vagyis a két választott tantárgyamra gyúrok rá, ami a matek és a biológia. Igen a matek… na, ettől eléggé félek, mert sose voltam jó belőle, viszont így a vége fele úgy érzem elég jól összeszedtem magam.

Matekból igyekszek minden nap feladatokat csinálni az előző érettségikből, főleg azokból a feladattípusokból, ami nehezen megy. Nagyon, nagy segítség a függvénytábla és az okos kis számológépem, ezek nélkül esélytelennek érezném az érettségit.



Biosztól annyira nem félek, mert mindig is szerettem, tanultam rá, nem voltak belőle rossz jegyeim. Sokszor inkább valami érdekes előadásnak fogtam fel az órákat, mint tanórának. Bár vannak témakörök, amik nehézséget okoznak, mint például a biokémia, idegrendszer vagy (amivel épp a minap küszködtem) a keringés. Mégis úgy érzem, ha sikerül még idején átnéznem mindent, nem lesz probléma.

Amitől még kissé tartok, az az emelt német érettségi. Igaz, már van egy előrehozott közepem ebből, ami egész jól sikerült. Viszont azért döntöttem úgy, hogy szintemelőzök belőle, mert ha megvan a 60% kapok mellé egy középfokú nyelvvizsgát vagy plusz 50 pontot az emelt miatt. (Ehhez persze szükséges elérni a 45%-ot.)


Nézzük a maradék kettő tárgyat. Magyarral nincs problémám, igazából csak a vers vagy novella elemzés szempontjai, amit elsősorban át kell nézni, a szövegértést nem érzem nehézségnek és igazság szerintem nem is lehet rá igazán felkészülni.
A történelem az ahol érdemes átfutni azokat a témaköröket, amik előfordulhatnak az írásbeli vizsgán. Ezek átnézése még a szóbelire is előnyös lehet.


Amit pedig nektek tudok tanácsolni…
Először is, ha te is tovább szeretnél tanulni, gondold át melyek a fontos tárgyak és az utolsó napokban fektesd ezekre a nagyobb hangsúlyt. Nézd át azokat a témaköröket, amik nehezen mennek. Még van időd gyakorolni is, érdemes végigcsinálni párat az utóbbi évek érettségiiből. Legalább látod, hogy állsz, és valóban tudatosulhat benned mi az, ami még nem megy.
Amit utolsó ként tudok tanácsolni, a hétvégén mindenképp relaxálj kicsit legalább vasárnap délelőtt. Estefele lefekvés előtt (ami mindenképp időbe történjen) nézd át azt, ami kell a magyar érettségihez, ez után egyél valami könnyű vacsit és mehet is az alvás, hogy kipihenten tudj az első kihívással szembeállni.

Végül szeretnék sok sikert kívánni minden idén érettségiző sorstársamnak! Már nincs sok, remélhetőleg ügyesek lesztek és eléritek a céljaitokat és álmaitokat!  Hajrá!

(képek forrása: első: tumblr, többi saját)

Puszi:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése